onsdag 11 februari 2015

Andra dagen i rad

Tänkte jag kunde ta och lägga in lite idag med, har ju många bilder att visa er, efter som jag inte har lagt upp något på jätte länge så kan det va på tiden och det blev många karosser förra året. Det är några som har frågat när deras bil kommer, har inte haft något bra svar på det, men jag ska försöka, det är mest large scale bilar jag har målat, eller som de också heter 1/5 bilar.


Det är säkert många som redan listat ut vems kaross det handlar om denna gång, den har ju varit på banorna en säsång nu ju. Tänkte jag får ju behålla temat med Betty denna gång också, det passade bra förra säsongen, har kommit på ett nytt sätt och måla lampor, har i och för sig sett det på en annan bil som rullar i europa klassen i touring.


Lade ner lite tid på min kaross denna gång med att måla BMW emblemen, det va lite pilligt att göra det men det blev bra ändå, även avgasrören är lackade, blev mycket provande innan jag kom på vilken sida jag skulle måla först och hur jag skulle skugga det, men även det blev ju godkänt tycker jag. Färgtemat på den kan nog de flesta se att det är från Martini racing, tyckte det va färger som passar bra ihopa och så är jag nog lite glad för blått och, det finns det ju 2 nyanser av på denna.


Vit färg passar mig bra för då ser jag bilen ganska bra, och efter som jag inte är den mest sutinerade på detta så kan det vara bra att se sin bil.


Fronten blev minst lika bra som bakdelen, det är ju som jag sagt innan väldigt mycket pill med det, men det är kul när man ser resultatet börja träda fram.


Och hur man lackar en rc-kaross är ju inte så svårt det tar bara en hel del tid och få till alla detaljer som man har i skallen, och sen ska man försöka överföra det till karossen, kan ju säga att det inte alltid blir som den bild jag har i huvudet.


Jag har gjort det lite lättare för mig när det gäller Betty, jag har skaffat en plotter så jag kan skriva (skära) ut mönstret och det gör det mycket lättare, den första Betty jag gjorde skar jag ut för hand och den blev ju ganska bra, men u blir den ännu bättre.


Denna gick ju bra att köra med under 2014 säsongen, så vi får väl se vad det blir till 2015.

Håll tillgodo,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar