torsdag 31 maj 2012

Andra tävlingen

Då var det dax för min andra tävling för året, ( hoppas det blir många fler). Denna var då i Wäxjö, vi var 6 pers från Staffanstorp som körde, alla i GT.


Jag tyckte det va en rolig bana, har inte kört på den innan, men jag fick lite träning på fredag eftermiddag, och det tyckte jag va behövligt.
En ny bana måste man ju prova på lite innan tävlingen, på lördagen började dagen med lite träning.


Kan ju tycka själv att det gick bra på träningen.
Sen var det ju det här med vädergudarna, de hade nämligen lovat regn i Wäxjö på lördagen, men vi hade turen på vår sida, det kom visserligen regn i Wäxjö, men inte på banan som ligger strax utanför.


Så denna helgen gick faktiskt jättebra, här har vi lite överläggning om hur vi ska göra för att komma till final. Vill ju tillägga att om man tar sig till final idetta startfältet så ska man vara glad.
Så det va bara till att spotta i nävarna och ge sig ut och göra så gott man kan. Bilen fungerade ju fint, kopplade däckvärmarna, så teperaturen skulle vara kanon in för kvalen.


det var ju tuffa kval kan jag säga, men sen var det tid för senifinaler på söndagen, och det kan jag ju säga att jag inte var så glad för, jag brukar väl inte vara den som är nervös och så, men det kan jag erkänna nu, att jag var inför semi-finalen.


Uppställningen för detta heat, jag på 6:e plats och skulle jag ta mig till final så skulle jag plasera mig på plats 4 eller bättre.


Starten gick väl ganska bra, men sen var det bara att köra upp sig en bit.


Över förväntan så gjorde jag det, jag kom 4: i semi så nu var det bara finalen att försöka placera sig kanske man kan komma på pallplats, chansen finns ju alltid om man lyckas ta sig till final.


Försöker hålla ett bra spår så att man kan köra fort, men det är inte så lätt alla gånger.
Kan ju erkänna att det var tufft motstånd denna helgen, hade ju turen att inte köra i sönder bilen denna gång.


Jag gjorde vad jag kunde denna helgen och hamnade på 7:e plats totalt. ska ju erkänna att det är jag nöjd med i detta startfältet.


Här har vi det som kom på pallen, 1:a Steffe, 2:a Rolle, 3:a Jojo (jonas).
Grattus till er, mycket bra kört av er alla tre.

Ska bara tacka Jojo (Jonas) för de fina bilderna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar